شنبه، اسفند ۱

خورشت با مواد مرغ شکم پر


مواد لازم :
مرغ ..................... به ميزان لازم (تکه هاي کوچک)
سبزي مرغ شکم پر... يک بسته (300 گرم)
پياز........................ 2 عدد متوسط
آلو بخارا.................. 7 تا 10 عدد
زرشک................... نصف پيمانه
سير........................ 10 عدد
گردو....................... يک پيمانه خرد شده 
رب انار................... نصف پيمانه 
سس انار.................. نصف پيمانه

طرز تهيه : 
ابتدا مرغ ها را با کمي پياز، سير و برگ بو در ظرفي جدا مي پزيم. البته نيم پز مي کنيم. در ظرف ديگري پيازها را سرخ کرده ، طلايي که شد سبزي را به آن اضافه مي کنيم و خوب سرخ مي کنيم. سپس سير ها را از وسط نصف کرده به آن افزوده و گردوها را به آن اضافه مي کنيم. اندازه گردوها بايد طوري باشد که نه آنقدر درشت باشد که در حين ميل کردن آن را نصف کنيم و نه آنقدر کوچک که در غذا آب شود. همه را با هم تفت کوتاهي مي دهيم و مي گذاريم با مقداري آب بپزد. پس از حدود 45 دقيقه که پخت ، مرغ هاي نيم پز شده را به آن اضافه مي کنيم و رب انار و سس انار را به آن مي افزاييم. آلوها را در کمي روغن تفت داده و به موادمان اضافه مي کنيم. نيم ساعت تا چهل و پنج دقيقه مي گذاريم تا خوب بپزد. در پايان ، قبل از سرو غذا زرشک ها را نيز به خورشت اضافه کرده و پس از 5 دقيقه غذا آماده سرو مي باشد. 

۳ نظر:

shirin گفت...

Sepideh jan mishe lotfan bigid manzooretoon az sabzi chie? che noei sabzi mitoonim estefadeh konim?dar zemn weblogetoon ham kheili jaleb va mofid hast khanoomi:)

سپيده گفت...

شيرين جان اين سبزي مثل سبزي قرمه سبزي ميمونه منتها چند تا سبزي معطر داره که مخصوص شمال کشوره و توي تهران نيست. عطر گيج کننده اي دارن اين سبزي ها. يه جايي توي تهران هست که من تازه متوجه شدم از اين سبزي ها داره به صورت سرخ کرده و با تمام موادش مثل گردو و سير و ...
اگه دوست داشتي شماره تلفنش رو ميدم زنگ بزن بگو برات بفرسته.اگر هم که نه ، هر وقت رفتي شمال بگو سبزي مرغ شکم پر ميخوام. خودشون بهت ميدن.

shirin گفت...

Sepideh joonam man motaasefeneh Iran zendegi nemikonam :-( vali hatman Iran ke oomadam mikharam va hamraham miaram , khanoomi kheili lotf kardi ,merci ke javabamo dadai man az tarafdaraye paropa ghorse sitet hatstam ,bazam tashakor mikonam az mohabat hat khanoomi , boOoOoOs ;-)