دوشنبه، اسفند ۳

پنکيک قارچ




کيفيت عکس ها به دليل اينکه با موبايل انداخته شده زياد مناسب نيست. با عرض پوزش.
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده ...........300 گرم
سس گوجه فرنگي........... 3 قاشق غذاخوري
روغن..........................3 قاشق غذاخوري
جوش شيرين................. يک قاشق چايخوري
شير............................ يک ليوان
تخم مرغ....................... 3 عدد
پياز............................. يک عدد درشت
قارچ............................ 200 گرم
فلفل دلمه اي .................. يک عدد
آرد.............................. 125 گرم 
نمک، فلفل ، آويشن.......... به ميزان لازم 

طرز تهيه :
ابتدا پياز را سرخ کرده ، گوشت را به آن اضافه و تفت مي دهيم ، سپس فلفل دلمه اي را به آن افزوده و قارچ ها را که به شکل ورقه ورقه بريده ايم به آن اضافه کرده و با کمي آبليمو، نمک، فلفل ، سس گوجه فرنگي و آويشن تفت مي دهيم.
شير ، تخم مرغ، آرد ، نمک، جوش شيرين را با هم مخلوط کرده ، خوب به هم مي زنيم تا مايع يکدستي به عمل آيد. اگر نتوانستيد گلوله هاي آرد را به خوبي باز کنيد آن را از يک صافي کنيد. 
کف ماهيتابه را با کمي روغن چرب کرده و مقداري از مايع را با ملاقه درون ماهيتابه مي ريزيم تا لايه نازکي از خمير ايجاد شود. شعله گاز را بسيار ملايم کرده و صبر مي کنيم يک طرف خمير خودش را بگيرد سپس به آرامي آن را برگردانده و زماني که طرف ديگر خمير طلايي شد آن را از روي گاز برمي داريم. فقط بايد مواظب بود که در حين اين عمليات خمير پاره نشود و يا نشکند. 
حالا مواد بالا را که درست کرده بوديم و کمي خنک شده را روي نان هاي گردمان ريخته و رويش را کمي پنير پيتزا مي ريزيم و با دست نان ها را به صورت رولت در مي آوريم. کرپ ها را درون ظرف پيرکسي ريخته و در داخل فر با درجه حرارت 180 درجه سانتي گراد به مدت 10 دقيقه و يا داخل مايکروفر از سيستم گريل به مدت 8 دقيقه استفاده مي کنيم. زماني که احساس کرديد پنير پيتزا کمي طلايي شد ، براي سرو کردن آماده است. نوش جان کنيد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام سلام..خیلی وب جالب و به درد بخوری دارین..خوشحال میشم به منم سر بزنی

آشپز20 گفت...

سلام خیلی عالی بود مخصوصا ماهی سوخاری فکر کنم با آب نارنج بوی بد ماهی هم که خیلی ها رو آزار میده گرفته میشه دستت درد نکنه موفق باشی

آشپز20 گفت...

سلام خیلی عالی بود مخصوصا ماهی سوخاری فکر کنم با آب نارنج بوی بد ماهی هم که خیلی ها رو آزار میده گرفته میشه دستت درد نکنه موفق باشی

سپيده گفت...

من خودم حتماً بايد ماهي رو با آب نارنج بخورم وگرنه اصلا بهم مزه نميده.