چهارشنبه، اردیبهشت ۱۵

دلمه بادمجان،گوجه فرنگي و فلفل دلمه اي


مواد لازم: 

گوشت چرخ کرده .........دويست و پنجاه گرم 

 برنج ...........................يك و نيم ليوان    

لپه ..............................1 ليوان    

سبزي معطر (جعفري،مرزه،تره،شبيد و كمي ريحان)....... يك پيمانه   

رب ..........................2 قاشق   

نمك،فلفل و ادويه ...........به ميزان لازم   

پياز داغ ...........................3 تا 5  قاشق

زرشک........................... نصف پيمانه

فلفل دلمه اي،گوجه فرنگي و بادمجان دلمه اي ..... به تعداد لازم

طرز تهيه:

گوشت را با پياز تف مي دهيم. نمك،فلفل و ادويه زده ،با يك و نيم ليوان آب مي گذاريم تا گوشت بپزد. بعد لپه را كه قبلا” پخته ايم به گوشت اضافه مي كنيم. سبزي را هم اضافه كرده در صورت دلخواه كمي فلفل دلمه اي به مواد گوشتي اضافه مي كنيم. در آخر برنج و چاشني را اضافه كرده ، رب گوجه فرنگي را با كمي آب حل نموده روي مواد گوشتي مي ريزيم، كمي بهم مي زنيم تا مخلوط شود . مواد گوشتي را كنار گذاشته كمي زرشك به آن مي افزاييم.

داخل فلفل دلمه اي، گوجه فرنگي و بادمجان ها را خالي کرده و از مواد داخل آن مي ريزيم. سپس رب را کمي تفت داده با کمي پياز داغ مخلوط کرده و دلمه ها را در آن ريخته و مي گذاريم به مدت 1 ساعت بپزد.

نکته : در صورت نداشتن بادمجان دلمه اي از بادمجان معمولي هم مي توان استفاده کرد.


۶ نظر:

هنگامه گفت...

سلام
وای من عاشق دلمه ام اما نتوانستم این چند روزه درست کنم. خدا کنه برگ مو گیرم بیاید تا بتوانم درست کنم. گرچه همه دلمه ها خوشمزه هستند. دست شما درد نکنه.

شادی گفت...

به به. چقدر عالی. اسم غذا رو یادت رفته بذاری بالای پست؟!!!
می گم چه خوب کردی نرفتی باغ لاله ها. منم شنیده بودم روزای آخر خیلی شلوغ می شه. منتظر عکس شقایق هات می مونم عزیزم.
حالا راستی کی و کجا هست بلکه ما دوباره حال و هوای توریستی مون زد بالا و رفتیم دیدیم؟؟!!!

ناشناس گفت...

سلام
وب جالبی داری تبریک میگم
خوشحال میشم بعد از این که به اسم مدل لباس لینکم کردید خبرم کنید تا لبنکتون کنم
ممنون
آمارم 3000 و پیج رنکم 3 هست
www.lordweb.ir

الینا گفت...

من شما رو لینک نکرده بودم امروز لینکتون کردم. خیلی وقت بود اینجا نیومده بودم دم پختک دیدم هوس کردم درست کنم. این هفته حتما درست میکنم.

ميشا گفت...

سلام سپيده جون.عجب دلمه هاي خوشگل و هوس انگيزي.دستت درد نكنه.بعد مدتها اومدم دلم وا شد حسابي
راستي سپيده جون كانتت رو توي وبلاگ الينا جون خوندم درمورد اون معجون.الان تو همه وبلاگا مد شده ايميلشم چپ و راست مياد واسم.ولي ايني كه گفتي خيلي راحته با ابليمو .ديگه جوشوندن نمي خواد؟چند وقت ميشه نگه داشتش تو يخچال؟
بووووووووووووووووووووووووووووووس

محبوبه گفت...

سلام سپيده خانوم
خوبين ؟
دستتون درد نكنه بابت راهنماييهاي خوشمزت
شما را اد كردم با اي دي سي سي بلا
ببينمت
قربونت