چهارشنبه، خرداد ۱۲

سوپ گوجه فرنگي


مواد لازم:
گوجه فرنگي.................. 10 عدد خرد شده
آب مرغ........................ 1 ليتر 
آرد.............................. 1/4 پيمانه
کره ............................ 1/2 پيمانه
رب گوجه فرنگي............ 3 قاشق غذاخوري
نمک و فلفل .................. به ميزان لازم
خامه........................... 1/2 پيمانه ( 100 گرم)

طرز تهيه:
گوجه فرنگي ها را ابتدا پوست کنده ، خرد کرده و در مخلوط کن ريخته و خوب آن را له مي کنيم و به همراه آب مرغ مي گذاريم روي حرارت کم تا بپزد. در ظرف ديگري آرد را با کره تفت داده و آنقدر هم بزنيد تا يکدست شود. سپس آرد را به گوجه فرنگي ها اضافه کرده ، نمک و فلفل را به آن مي افزاييم و مي گذاريم تا سوپ جا بيفتد. چند دقيقه مانده به پايان پخت ، نيمي از خامه را رقيق کرده (هم مي توانيد با خود سوپ و هم با کمي آب و يا کمي شير رقيق کنيد) به سوپ اضافه مي کنيم . سپس روي سوپ را با خامه و جعفري تزيين مي کنيم.
دستور اين سوپ رو از مجله ساناز و سانيا برداشتم و خودم درستش کردم. بد نشد. البته يه سوپ ديگه هم از روي دستورات اين مجله درست کردم به اسم "سوپ لبو" که اگه عکسش رو پيدا کنم ، دستور اون رو هم براتون ميزارم.

۸ نظر:

هنگامه گفت...

سلام خیلی خوبه ممنون

negar گفت...

salam . khaily webloget khoobe . man be khaily az weblog haye ashpazi sar zadam . be jorat mitoonam begam inja avalin jaye ke chesham ro gereft . ham dastooratet khaily khoobe . ham ax hay ke mizari . omidvaram be karet edame bedi . dastooratet be man khaily komak kard .
movafagh bashi .

ناشناس گفت...

با سلام خدمت مدیریت وبلاگ خوشمزه آشپزخونه سی سی جون
با عرض خسته نباشید از بابت نوشتن این مطالب واقعا زیبا .
وب سایت تک آشپز دوست داره که با شما تبادل مطلب کند . شما می توانید مطالب خودتون رو با لینک وبلاگتون در زیر هر مطلب برای ما ارسال کنید و یا اینکه اعلام بفرمایید تا ما مطالب را با لینک شما در زیر هر یک از دستورات در سایت قرار دهیم . مطمئنا این کار نیز به بالا رفتن بازدید وبلاگ شما کمک خواهد کرد .
همچنین از شما خواهش می کنم تا لینک سایت ما رو هم در قسمت پیوند های خود قرار دهید و از ما نیز حمایت کنید
مسئله دیگر اینکه ما می خواهیم یک فروم آشپزی راه اندازی کنیم . در صورتی که دسترسی مدیریت در فروم به شما داده شود آیا تمایل به همکاری با تک آشپز داری ؟

با ارادت فراوان تک آشپز (یاسمن)
www.takashpaz.com

chista گفت...

salam, az webet kheyi khosham umad. manham mikham ye webe ashpazi rah andazi konam . ama ye moshkelam ineke uploaderi k error nade moghe upload kardane aksam ro hanuz peyda nakardam . mituni bwhwm moarefi koni?

بانو گفت...

سلام خانم
خوشحالم با وبلاگت اشنا شدم خیلی اتفاقی وب گردی میکردم تو سایت های اشپزی که تو گوگل سرچ کردم وبلاگ شما اومد.
خیلی از مطالبش استفاده بردمو از اونجا که یه ارشیو بزرگ از انواع غذاها دارم با اجازت مال شما رو همه ی اون چیز هایی رو کهاینجا گذاشته بودی توی کامپیوترم سیو کردم که دشته باشمش اخه من زیاد اشپزیم وب نیست .
راستی ؟چرا از انواع حلوا ها و دسر ها توی وبلاگت نمیزاری که ما هم بهترشو یاد بگیریم ؟
موفق باشی عزیزم
فعلا

شاهین حسن زادگان گفت...

بسیار خوشحال شدم از اینکه وبلاگتون رو دیدم .امیدوارم که ما هم از این غذاها مستفیض بشیم!!

بانوسنتر گفت...

سلام. دوست عزیز می خوام از شما که در وبلاگ تون خیلی خوب فعالیت می کنید و مطلب می نویسید دعوت کنم در فروم بانو سنتر، جامعه مجازی بانوان ایرانی ثبت نام کنید و در بخش های مختلف اون هم فعال باشید و مطلب بنویسید تا بقیه اعضا هم از مطالب شما استفاده کنند.
شما تو این سایت یک صفحه شخصی خواهید داشت و می تونید آدرس اون رو تو وبلاگ تون هم بدید. تو این صفحه شما صندوق پیام، گالری عکس و ارتباطات دوستانه دارید و بقیه می تونن برای شما کامنت بگذارند
ممنون، به امید دیدار

ناشناس گفت...

سلام سی سی جون اسم من اسی هست پسر هستم!!! شدیدا به آشپزی علاقه دارم تعریف از خود نباشه آشپزیم بد نیست با وبلاگت خیلی حال کردم مثل این سایتای بیخود آشپزی نیست که غذاهایی آموزش میدن که نمیشه درست کرد مثلا شیشلیک ایتالیایی! یا راسته گوساله! استیک آبدار با مرزنگوش! امیدوارم پیشرفت کنی