شنبه، آبان ۲

ژله رنگارنگ





مواد لازم:
خامه بزرگ............................1 عدد(خامه پگاه)
ژله هاي رنگي.........................3 عدد ( سه رنگ مختلف مثل قرمز، سبز، نارنجي)
ژله آناناسي............................. 1 عدد
شکر..................................... به ميزان لازم
کيسه فريزر............................ 1 عدد 

طرز تهيه :
ابتدا 3 ژله رنگي را به ترتيب و جداگانه درست مي کنيم . (ابتدا نصف هر بسته را با نصف ليوان آب جوش و کمي شکر خوب به هم زده ،ترجيحاً روي شعله گاز مي گذاريم تا خوب حل شود به مدت 1 دقيقه بعد نصف ليوان آب سرد را مخلوط کرده مي گذاريم تا خوب سفت شود)
سپس در ظرفي جداگانه خامه را خوب با چنگال زده بعد ژله آناناسي را که با يک ليوان آب جوش و يک ليوان آب سرد و 3 تا 4 قاشق شکر مخلوط کرده ايم به خامه اضافه مي کنيم. 
در ظرفي مستطيل شکل و گود کيسه فريزي پهن کرده که سراسر لبه هاي ظرف را هم بپوشاند . سعي کنيد کيسه چين نخورد و صاف صاف باشد.
بعد مخلوط خامه و ژله آناناسي را در ظرف ريخته . ژله هاي رنگي را که خوب بسته شده اند را به تکه هاي 3 تا 4 سانتي تبديل کرده و به مخلوط خامه اضافه مي کنيم. سعي کنيد از هر رنگ در سراسر ظرف بريزيد.
در پايان ظرف را در يخچال گذاشته تا خوب خودش را بگيرد. زمان سرو اين دسر، ديسي مستطيل شکل را روي ظرف گذاشته و آن را بر مي گردانيم و کيسه را از روي ژله جدا مي کنيم. حال آماده نوش جان کردن است.
توضيح : چون خامه مزه خاصي ندارد مي توانيد به ميزان دلخواه از شکر استفاده کنيد. البته زياد شيرين هم نشود.



۳ نظر:

ناشناس گفت...

واي خيلي جالب بو سي سي جون من تا حالا اين شكلي ندیده بودم مرسی عزیزم

ناشناس گفت...

سی سی جون یه خورده دیگه درمورد این ژله رنگارنگاتان توضیح بیشتری میدین ؟

samira گفت...

سلام عزیزم. من سمیرا هستم.

هنوز این دسر رو امتحان نکردم ولی ختمأ خیلی خوشگل می شه. من نتونستم عکس این ژله رو باز کنم. به نظرم خیلی خیلی جالب بود. دست خانم هنرمند ایرانی درد نکنه. مرسی.