چهارشنبه، آبان ۲۷

نان بروسکتا


بروسکتا، نوعي پيش غذاست که ريشه آن به ايتالياي مرکزي برمي گردد و شامل نان گريل شده است که روي آن را سير، روغن زيتون، نمک و فلفل مي ريزند. در بعضي موارد هم روي آن پنير يا گوشت چرخ کرده و ... هم ديده مي شود.
اين دستور رو من از مجله آشپزي ساناز و سانيا برداشتم و ديشب درست کردم. 


مواد لازم:
نان بربري......................................... نصف نان 
سير ( نصف شده و ريز خرد شده )............ به ميزان لازم ( 3 تا 4 حبه بزرگ)
نمک.............................................. به ميزان لازم
گوجه فرنگي ................................... 2 عدد خرد شده 
روغن زيتون .................................... به ميزان لازم
ريحان و جعفري ................................ کمي 

طرز تهيه :
نان بربري را در اندازه هاي پنج سانتي برش داده و در طبقه بالاي فري که از قبل به مدت 15 دقيقه با حرارت 175 درجه سانتي گراد گرم کرده ايد قرار دهيد تا تست شود.
سپس از فر بيرون آورده ، سير را از سمتي که برش داديد بر روي نان بکشيد. در صورت تمايل مي توانيد سيرهاي ريز خرد کرده را روي نان پاشيده ، بعد مقداري نمک و سپس گوجه فرنگي ها را بر روي نان مي گذاريم. 
سپس در ظرف مورد نظر بچينيد و روي آن ها را مقداري روغن زيتون ريخته و باز کمي نمک بپاشيد و ريحان و جعفري را که ريز خرد کرده ايد روي گوجه ها قرار داده و باز به مدت 2 تا 3 دقيقه در فر بگذاريد. 
پيش غذاي خوبي بود. مثل نان سير بود. من خوشم اومد ولي همسرم نه !

۳ نظر:

اسکارلت گودرزی گفت...

من آشپزی دوست دارم در نیویورک زنگی میکنم دوست دارم دوستانه بیشتر ایرانی داشته باشم شاد باشی

SCARLET گفت...

NANE BOROSKETA MIKHASTAM MOREDIRO BEHET AZIZM BEGAM IN GAZA ITLAY HAST PAS BA NANE KHODESHON BAYAD DOROST BESHE DAR IRAN SHOMA BE NONE BAGET MISHENASID 2 NO HAST FRANCH AND ITALY ON NANI KE CHIPCI VA KHOSHK NIST ITALY HAST PAS ONO BA CHAGOYE NONE BORI BEBOR TA SAF BORIDE BESHE BAD DAR MAYTABEH BA KAREH TALAYISH KON GOGEHARO KHEYLI RIZE KHORD KON BA REYHONE TAZEH BAD IN 2 TA RODAR ROGAN ZEYTON HAM BEZAN VA NAMAKE CIR BE ON EZAFE KON BAD ROYE NONA BERIZ MOTMAEN BASH HAMSARET MIPASANDEH . MAN SCARLET HASTAM AGE DOOST DARI BISHTAR BA HAM DOOST BASHIM MY EMAIL:SAIDTOBEWISE@GMAIL.COM

ناشناس گفت...

سلام
ممنون
میشه طرز درست کردن فتیر یا همون کلوچه محلی را یاد بدی.
با تشکر