سه‌شنبه، آبان ۵

کرپ کالباس (رولت کالباس )





مواد لازم برای تهیه کرپ:

 شير ..................................... يک لیوان  

آرد........................................  نصف لیوان 

تخم مرغ ................................  سه عدد 

نمک  و فلفل ............................ به مقدار لازم

 زعفران حل شده ....................... مقداری (ضرورتي هم ندارد)

 کره ذوب شده .......................... به اندازه دلخواه

مواد لازم برای داخل کرپ:

ژامبون  - سس مایونز -  خیار شور -  جعفری خورد شده  -  فلفل دلمه ای ( از هر کدام به ميزان لازم )


طرز تهيه :

ابتدا آرد را الک کرده سپس با شیر مخلوط و با همزن برقی خوب میزنیم تا خوب يک دست شود. سپس تخم مرغها را به آن اضافه کرده و دوباره هم می زنیم و در آخر هم کره ذوب شده را همراه با نمک و فلفل و زعفران اضافه کرده دوباره با همزن می زنیم.

در ماهیتابه کمی روغن ریخته سپس از مایه آماده شده به اندازه دلخواه ( نباید زیاد کرپ کلفت باشد ) ریخته بعد ماهیتابه را از اجاق گاز برداشته توسط دست حالت دورانی میدهیم تا مایه حالت ماهیتابه رو به خود بگیرد بعد از آنکه شکل دایره ای شد روی اجاق گاز گذاشته تا سرخ شود وقتی دیدیم که مایه از کناره های اجاق جدا شد اون موقع می فهمیم که سرخ شده توسط کاردک کمی بر میگردانیم تا ببینیم سرخ شده یا نه اگر مورد پسند نبود کمی هم میگذاریم تا سرخ شود بعد توسط قاشق بر میگردانیم تا طرف دیگرش هم سرخ شود بعد از اینکه کامل سرخ شد. در سینی گذاشته تا سرد شود.(يه وقت نذاريد بسوزه ) همين که خودش رو گرفت کافيه.

مي گذاريم تا کمي خنک شود.

 سپس روی کرپ آماده را با سس مایونز پوشش میدهیم بعد جعفری و خیار شور و فلفل دلمه ای را روی آن پاشیده سپس ورقه های کالباس رو روی مواد میگذاریم در آخرسر هم توسط دست کرپ را به حالت رول درآورده و میگذاریم در یخچال به مدت نیم ساعت یا بیشتر خودش رو بگیرد و در پايان روي رولت را نيز سس مايونز مي زنيم . سپس برای سرو به حالت رولت برش می دهیم. 

نکته 1: از مواد تهیه کرپ سه عدد کرپ دایره ای شکل متوسط به دست می آید.


نکته 2:  برای مواد داخل کرپ که نوشته شده به اندازه لازم منظور بستگی به سلیقه فرد است و نیز میتوانید به صورت لقمه ای در آورید.




۱۰ نظر:

مريم گفت...

سلام عزيزم خيلي عاليه براي من يكي كه خيلي مفيده
من هر روز مشكل دارم كه چي درست كنم همش غذاهاي تكراري
شوشو هم رو غذا حساس........دستت درد نكنه

ناشناس گفت...

سلام مرسي كه تجربه هات رو در اختيار ما هم مي ذاري
حتما اين وبلاگ رو ادامه بده خيلي جالبه

مریم گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
sisijoon گفت...

مريم جون ببخشيد . من اشتباهي پيغامت رو پاک کردم. واقعا معذرت ميخوام. داشتم ميرفتم خونه . هول کردم يه دفعه زدم پيغامت رو پاک کردم. شرمنده به خدا.
فکر کردم تکراريه.

شادی گفت...

سلام دوست جدید. چه آشپزخونه ی دنج و خوشگلی درست کردی. حیف یکی دو تا از عکسا باز نشد و تو کف موندم. لینکت می کنم. خوشحالم از آشنایی با خودت و بلاگت. موفق باشی

آبي گفت...

سلام عزيزمدستت درد نكنه من از ني ني سايت با وبلاگت آشنا شدم ادامه بده كه خيلي فوق العاده هست
بووووووووووووووووووووس

سارا گفت...

سلام. خوشحالم كه با وبت آشنا شدم. من چكين بريان رو درست كردم واسه ناهار امروز الان تو ادارم دوس دارم ظهر بشه برم بخورم ببينم چطور شده خبرت مي كنم.

sisi joon گفت...

سارا جون امیدوارم که خوشت بیاد. منم خوشحالم که با شما آشنا شدم.
آبی جون لطف داری
شادی جون بگو کدوم عکس ها برات میل می کنم

سپیده گفت...

سلام sisi جون وبلاگ خیلی خوبی داری من از این به بعد مشتری پر و پار قرص اینجا هستم. ممنون که به وبلاگم سر زدی. موفق باشی عزیزم.

مهرنوش گفت...

سلام سی سی جون
به همون خوشمزگی ای بود که فکر می کردم
آخه من عاشق سس مایونزم...