شنبه، آبان ۹

سس تارتار

سس تارتار يکي از بهترين و معمولي ترين سس هايي است که بيشتر براي غذاهاي دريايي يا غذاهايي مثل بنيه ها مورد استفاده قرار مي گيرد. ولي من به شخصه از اين سس در انواع و اقسام سالادها هم استفاده مي کنم . بخصوص سالاد ماکاراني که خيلي خوشمزه ميشه .
* نکته : مواد اصلي سس را با ستاره مشخص مي کنم . موادي که ستاره دار نيستند را من به سليقه خودم اضافه کردم و نتيجه مطلوب ترين گرفتم. 

مواد لازم:
تخم مرغ پخته *............................. 1 عدد
سير* ......................................... 2 تا 3 حبه
خيارشور کوچک*......................... 1 تا 2 عدد
پيازچه خرد شده *......................... 2 قاشق غذاخوري
پياز........................................... 1 عدد کوچک
قارچ.......................................... 1 تا 2 عدد (بستگي به اندازه قارچ دارد) 
لبو خرد شده ................................ 1 قاشق غذاخوري
جعفري و گشنيز خرد شده................ 1 قاشق غذاخوري
هويج خرد شده ................... 1 قاشق غذاخوري
شکر................................ به ميزان لازم (2 تا 3 قاشق غذاخوري)
سرکه .............................. به ميزان لازم ( اندازه اي که سس شل نشود)
سس مايونز....................... 1 تا 2 ليوان ( بستگي به ذائقه دارد)

طرز تهيه :
تمام مواد را ساطوري کرده به طوري که سعي شود زير دندان احساس نشود. ( مي توانيد در غذاساز ريخته و خرد کنيد) سپس سس را به مواد اضافه کرده ، شکر و سرکه را نيز افزوده و به مدت نيم تا 1 ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا مزه مواد خوب به خرد هم برود.

اين سس رو وقتي درست مي کنم خيلي ها از مزه اش تعريف مي کنند. البته من سيرش رو زياد مي کنم يه کم تند ميشه . خوردنش ديگه کار هرکسي نيست. ولي اين مقداري که نوشتم مناسبه .
نوش جان کنيد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام سی سی جون
مثل همیشه عالی بود دستت درد نکنه
( اکرم )

ناشناس گفت...

salam sepideh khanooooom baba in kockolo chi shod omad be in donyaye faniii ya na shirini ma chi shod?naseri