چهارشنبه، دی ۳۰

رولت خرما



مواد لازم :
خرمای جنوب ( رطب نباشه) .........300 گرم
پودر زنجبیل..............................1 قاشق چایخوری (در صورت تمايل)
کره........................................30 گرم
کنجد.......................................4 قاشق غذاخوری
پودر پسته................................4 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل.............................4 قاشق غذاخوری
بيسکويت ساده ..........................50 گرم ( خرد شده )

طرز تهيه :
ابتدا هسته های خرما را از آن جدا می کنیم و در تابه ای همراه با کره تفت می دهیم ، سپس پودر زنجبیل را می افزاییم و مواد را از روی حرارت برمی داریم. بعد آن را بین دو کیسه نایلونی با استفاده از وردنه به صورت مستطیل باز می کنیم.سپس روی آن را ابتدا با یک لایه کنجد،بعد یک لایه پودر پسته  ، بيسکويت هاي خرد شده و بعد یک لایه پودر نارگیل می پوشانیم و با استفاده از نایلون،خمیر را رول می کنیم و همان نایلون را دور آن می پیچیم. رولت را یک ساعت در قسمت بالاي يخچال و يا در فريزر قرار می دهیم. سپس آن را به صورت حلقه های نيم تا يک سانتی برش می زنیم و در ظرف مخصوص آن را می چینیم و سرو می کنیم.
اين رولت بسيار خوشمزه و شيکه . من و مامانم اين رولت رو براي ختم پدرشوهرم درست کرده بوديم . همه مي خوردن و مي پرسيدن اين چيه ؟ چه جوري درست شده ؟
براي بچه ها هم خيلي خوبه . چون ممکنه خرما رو همينجوري نخورن ولي دو تا سه برش از اين رولت به اندازه 5 خوردن 5 تا خرما  است.

۹ نظر:

میشا گفت...

من حتما واسه سفره عمه ام درست می کنم. ظاهر شکیلی هم داره.kiss kiss

SISI JOON گفت...

بله ميشا جون . فقط يادت باشه که تا قبل از نوش جان کردنش در يخچال باشه .چون توش کره داره اگه زياد توي فضاي آزاد بمونه آب ميشه. البته بيش از 2 يا 3 ساعت رو ميگم.

میشا گفت...

وای عجب نکته ای مرسی سپیده جون kiss

aavin گفت...

mersi sepideh jan.....dastoresh rahate,mnam inja doorst mikonam

آشپز20 گفت...

سلام سپیده جون خیلی این خرما خوشکله مخصوصا اینکه من خودم جنوبیم و خرما خیلی دوست دارم یه همچین چیزی هم تو وبلاگم گذاشتم که اونم خیلی خوشمزه میشه و من همیشه درست میکنم راستی این همه آپ خوشمزه میزاری خبرمون کن تا بیاییم یه ناخنکی بزنیم

ناشناس گفت...

سلام سی سی جون عزیز
من کیمیا هستم
عزیزم من از این رولت خرما خیلی خوشم اومد
من یک پیشنهاد هم داشتم میشه یک لطفی بکنی هر غذایی را که درست میکنی عکس مراحل مختلفش را بذاری
فکر کنم این طوری خیلی بهتر یاد میگیریم

سپيده گفت...

کيميا جون باشه . سعي مي کنم از اين به بعد اين کار رو بکنم. فقط مشکلش اينه که وقتي آشپزي مي کنم اينقدر دور و برم رو شلوغ مي کنم و اينقدر ظرف کثيف مي کنم که ديگه جاي تمييزي نمي مونه که بخوام ظرف رو بزارم اونجا و ازش عکس بگيرم(عاشق اينم که هر چيزي رو توي ظرف جداگانه بزارم). ولي چشم سعي مي کنم اينکار رو بکنم.

samaneh گفت...

وای چقدر خوبه که تو اینقدر زود جواب آدم را میدی
سپیده جونم مرسی
بوس برای جوانترین آشپز دنیا
kkkkkkiiiissssssssssssssss

samaneh گفت...

وای چقدر خوبه که تو اینقدر زود جواب آدم را میدی
سپیده جونم مرسی
بوس برای جوانترین آشپز دنیا
kkkkkkiiiissssssssssssssss